Hong Kong: een andere wereld - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van petramarion - WaarBenJij.nu Hong Kong: een andere wereld - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van petramarion - WaarBenJij.nu

Hong Kong: een andere wereld

Door: Petra & Marion

20 Maart 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Over cultuurschok gesproken: we zijn in een compleet andere wereld terecht gekomen. Dat was wel even wennen, hoor.

In deze stad wonen 1½ keer zo veel mensen als in heel Nieuw Zeeland. Het is er dus heeeel erg druk en vol. Vol met mensen, auto's en bussen, en hele hoge gebouwen.
We kijken onze ogen uit.
Zondagavond (18/3) kwamen we in het donker aan. Met een bus reden we een uur van vliegveld naar ons hotel. We hadden die tijd wel nodig om de cultuurschok enigszins te verwerken.

Maandag (19/3) hebben we de hele dag te voet de stad op ons laten inwerken. Ons hotel is in Kowloon. Dat is het schiereiland ten noorden van Hong Kong Island. Het is een groot Chinatown!
We zijn met de ferry overgestoken naar Honk Kong Island. Dit stadsdeel lijkt meer op New York. Het is het business-centrum met hoge prestigieuze kantoren. Gelukkig af en toe ook nog wat ruimte voor groen. Vooral Hong Kong-park vonden wij erg mooi.
De stad ligt tegen een heuvel aan. We zijn met de peaktram naar boven gereden (heel erg steil) en hadden van bovenaf prachtig uitzicht op het centrum, de haven en Kowloon aan de overkant van het water.
Naar beneden deden we lopend: ook heel erg steil!
's Avonds zagen we vanaf de waterkant een licht- en geluidsshow, die dagelijks wordt opgevoerd. De verlichting van de kantoorgebouwen verandert van kleur en gaat aan en uit op de maat van de muziek. Heel apart.
Via een heel drukke night market liepen we terug naar het hotel.

Vandaag (dinsdag 20/3) hebben we een uitstapje gemaakt naar Lantau (eiland bij het vliegveld). We gingen met de metro. De metro is net zoals we gewend zijn van andere grote steden.
Daarna met een hele hoge en lange kabelbaan naar een dorpje, met een klooster en een reuzen-Boeddha. We hebben er ook nog een wandeling gemaakt over het wisdom path. Het was heerlijk om even weg te zijn van de drukte van de stad.
Vanmiddag maakten we een rondvaart door de haven.
We zitten nu in het hotel te wachten op de shuttle die ons naar het vliegveld zal brengen. Ook nu geen mogelijkheid om foto's te plaatsen. Misschien straks op het vliegveld of anders moeten jullie wachten tot we weer thuis zijn.

We hebben best zin om weer naar huis te gaan....

• 20 Maart 2007 - 11:51

Nicole:

Wel thuis en tot gauw!
    xxxx

• 20 Maart 2007 - 11:55

Ad:

Hallo Petra en Marion,
    Goede thuisreis en gauw tot ziens!!
    AD

• 20 Maart 2007 - 11:55

Ellen Stekelenburg:

Over cultuurshok gesproken...goede reis en wel thuis!!!

• 20 Maart 2007 - 13:56

Ineke En Henk:

Goede reis en tot ziens

• 20 Maart 2007 - 14:32

Mariël:

Ik heb met veel plezier alles gelezen en de foto's bekeken. Ik hoor graag jullie verhalen. Voor nu: goede reis en tot snel!

• 20 Maart 2007 - 15:39

Erik Jan:

Goede reis!

• 20 Maart 2007 - 16:29

Nelleke En Tom:

Hele goede thuisreis en tot gauw! Het was erg leuk om jullie reis zo te volgen. Een superervaring en omgevlogen volgens mij.

• 20 Maart 2007 - 18:19

Elly:

Wat fijn dat jullie ons ook wel gemist hebben.
    Gek idee dat het nu voorbij is, het leek zo verschrikkelijk lang! Volgens mij was het GEWELDIG!
    Onze nieuwe minister voor verkeer zou het RETEfantastisch noemen, maar dat merken jullie wel weer als jullie thuis zijn. Goede reis en tot gauw,
    Elly

• 20 Maart 2007 - 18:49

Martine:

Hoi Petra en Marion. En dan opeens is het weer voorbij. Wat een mooie reis. Ik vond het erg leuk om jullie verhalen te lezen maar vooral de foto's te zien van het prachtige nieuw zeeland. een goede reis en een fijne thuiskomst. Het zal een nederlands welkom worden REGEN....
    tot gauw

• 20 Maart 2007 - 19:06

Arie:

Welkom thuis in jullie eigen stadje.
    Groet Arie.

• 20 Maart 2007 - 23:15

Pauline:

Wat een bijzondere afsluiting van zo'n lange reis. De herinnering blijft voor altijd! Lekker naar huis en genieten van jullie eigen huis en douche. Is ook best fijn!
    Hopelijk tot snel!

• 20 Maart 2007 - 23:22

Jacqueline:

Goede reis en hoop de schok van de thuiskomst is niet te groot!