Foto's en reacties - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Foto's en reacties - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Foto's en reacties

Door: Petra & Marion

23 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Wanganui

De foto's bij de Tangariro Crossing zijn geplaatst! Geniet ervan. Wij genieten ook nog na.
Over een paar dagen schrijven we weer een verslag. Nu maken we van de gelegenheid gebruik om wat algemene dingen te vertellen naar aanleiding van vragen van jullie.

Fietsen:
aan de linkerkant van de weg rijden is geen probleem, want iedereen rijdt links, dus dat gaat vanzelf. Bij het oversteken is het wel steeds goed nadenken van welke kant het verkeer komt.
De wegen zijn soms druk, maar dan is er meestal wel een brede vluchtstrook die wij als fietspad gebruiken. Auto's mogen maximaal 100 km/u rijden, en doen dat ook. Dat betekent dat ze wel voorbij komen razen, dus we moeten goed blijven oppassen (doen we ook, hoor).

Slapen:
we overnachten in motels of backpackers/hostels (soort jeugdherberg, waar je vaak wel een eigen kamer kunt regelen, soms met eigen douche/w.c.). Er zijn erg veel mogelijkheden, dus het is geen probleem om een slaapplaats te vinden. We reserveren dan ook bijna nooit vooruit. In de motels en hostels zijn keukenvoorzieningen, zodat we (heel af en toe) ook zelf kunnen koken. Meestal eten we uit of halen we wat. Ontbijten doen we altijd zelf: we hebben een eigen zak musli en kopen iedere dag yoghurt.

Iris, fijn dat jij steeds oma informeert.

Elly, we zitten in Nieuw-Zeeland, Australie is hier best een eind vandaan....

Ellen, de koetjes doen het goed aan onze rugzakken. Ze hebben inmiddels gezelschap gekregen van kiwi's, de Skytower en Maori-kunst.

Anderen, blijf vooral reageren, wij vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen.

• 23 Januari 2007 - 07:02

Ad:

Hallo Petra en MArion,
    Ja, je wordt wel gedwongen om links te gaan fietsen anders loopt het gauw verkeerd af. Maar de foto's zijn grandioos!!!
    Geniet er van (dan doen wij dat ook een beetje).
    AD

• 23 Januari 2007 - 14:33

Iris:

Heeii Jon en Jeet,

Ik doe het graag, het is altijd gezellig om met oma te kletsen :D
    De foto's zijn heel mooi!! Nog heel veel plezier ;)

-XxX- Iris

• 23 Januari 2007 - 15:20

Floor:

Hoi Marion en Petra,
    Het is elke keer weer genieten om jullie berichten te lezen en de prachtige foto's te zien. En inderdaad je hebt niets te veel gezegd over Tangariro Crossing!! Prachtig!
    Groetjes Floor

• 23 Januari 2007 - 17:17

Maddy:

Dat verkeersbord kan zo ook wel in Nederland...Leuk gevonden.
    Bijzonder dat jullie ons zo laten meegenieten van jullie vakantie!
    Iedere keer weer even in een andere wereld.groetjes, Maddy

• 24 Januari 2007 - 09:25

Arie:

Leuk jullie reactie,hebben wij ook een idee over het verkeer en het fietsen in een onbekend land met eigen verkeersregels.Wat de foto's betreft die zijn erg mooi,ik heb toch de indruk dat jullie meer zien met de fiets dan met de auto.Marion hoe is het met het lopen of is het allen fietsen.

• 24 Januari 2007 - 20:26

Leo En Jeane:

Fijn om te lezen dat jullie het ook zo naar het zin hebben.
    Wij zijn ondertussen in het Zuider eiland aangaland.
    Volgende keer blijven we wat langer op het Noorder eiland.
    Groetjes Jeane en Leo

• 25 Januari 2007 - 13:03

Inez:

Hoi;
    Vanmiddag maar eens even wat bijgelezen, nog steeds genieten voor jullie hè?
    Ook voor mij (en vast ook alle anderen!) is het erg leuk om jullie verslagen te lezen.
    Groet vanuit een zonovergoten Nieuwegein.

• 25 Januari 2007 - 19:48

Gerard V.:

Hallo Marion (en Petra),
    Wat een gezellig weblog heeben jullie!
    Ik ben jouw collega Gerard en reis momenteel ook door NZ. Vandaag zijn wij in Manganui, op weg naar Wellington, waar we zaterdag om 18.15 uur de ferry nemen naar het Zuider eiland.
    Of we nog samen koffie drinken waag ik te betwijfelen (lastig te organiseren)
    Ik wens je een goede en gezellige voortzetting van je reis!
    Groeten, Gerard

• 25 Januari 2007 - 22:11

Bosco (Christchurch):

Fijn dat alles zo goed voor jullie lukt - eten, slapen, fietsen,... Wij kwamen Dinsdag avond hier terug - Fluffy (poes) blij ons weer te zien. Helen Woensdag weer naar werk! Het is niet zomer weer hier! Ik hoop dat het wat beter is bij jullie. Leuk om alles zo te volgen.

Liefs

Bosco, Helen, Catherine, Jonathan

• 09 Februari 2007 - 06:29

Tante Ans:

Ik volg alles en ben blij, dat jullie zo goed genieten. De regen toen jullie hier waren was toch wel goed voor 'sight-seeing'. Het is nu heel erg heet in Tauranga. Alles goed hier. Liefs van Tante Ans & Max.