De laatste dagen in Christchurch - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Christchurch - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Christchurch

Door: Petra & Marion

18 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

De fietsreis is dan wel klaar, onze reis nog niet hoor! We zijn momenteel onderweg naar Hong Kong en benutten onze overstaptijd in Auckland om jullie te vertellen van onze laatste dagen in Christchurch. Helaas geen mogelijkheid om foto's te plaatsen hier. Dat komt later nog wel.

De "winter" in Christchurch was gelukkig van korte duur (net als in NL?): we hebben nog een paar zonnige dagen gehad. Gisteren was het zelfs heet!
Donderdag (15/3) hebben we onze eigen scenic route door Christchurch gefietst. We kunnen het niet laten. We zijn o.a. met de gondel naar boven geweest: prachtig uitzicht over de bergen, Canterbury Plains, stad en zee aan de ene kant; en de (oude) kraterrand met Lyttleton Harbour aan de andere. We hebben bovenop ook een mooie wandeling gemaakt en zijn daarna naar beneden gewandeld.

Vrijdag (16/3) hebben we 's ochtends 2 werkbezoeken gebracht: we zijn bij Bosco op Christ's College geweest (kapeldienst en rondleiding) en bij Helen op de Kindergarten (erg druk met ruim 40 kleuters!).
's Middags hebben we de fietsen ingepakt. De NZ-se fietsen zijn veel kleiner dan de onze; de fietsdozen waren dan ook te klein. We hebben een derde doos moeten gebruiken om ook de wielen mee terug naar NL te kunnen nemen.
's Avonds was het fish&chips en DVD-night.

Zaterdag (17/3) hebben we 2 mooie wandelingen gemaakt met Helen, Bosco & Catherine. (Jonathan was zeilen met school).
We hebben zelfs nog even pootje gebaad in de Stille Oceaan.
's Avonds hebben we met z'n allen gegeten in een Belgisch restaurant. De frites kwam in puntzakken op tafel en verder aten we natuurlijk mosselen en Brusselse wafels toe.
Het afscheid daarna was best even slikken. (Wij sliepen de laatste nacht namelijk in een hotel).

Vanochtend (zondag 18/3) werden we in alle vroegte met een taxibusje naar het vliegveld gebracht. Gelukkig is de zomertijd net dit weekend afgelopen, dus konden we een uurtje extra slapen.
Over een paar uur vliegen we door naar Hong Kong. Tot daar !

• 17 Maart 2007 - 22:44

Marian:

Veel plezier in Hong Kong en goede terugreis! Jammer dat ontmoeting met Sophie net niet lukte.Tot gauw, blijf genieten en groetjes Marian

• 17 Maart 2007 - 23:26

Jacqueline:

Wat gaat de tijd snel! Het lijkt gisteren dat ik jullie eerste berichten las. Heb nog een goede tijd in Hong Kong.

• 18 Maart 2007 - 07:46

Ad:

Hallo Petra en Marion,
    Jammer dat er een einde is gekomen aan het verblijf in Nieuw Zealnd maar volgens mij hebben jullie genoten. Goede thuisreis.
    AD

• 18 Maart 2007 - 08:59

Elly:

Hoi meiden,
    Gelukkig hebben jullie prachtige foto's die jullie kunnen helpen herinneren hoe mooi het was, als jullie later oud en grijs zijn...
    Hebben jullie ondanks de geweldige tijd ook wel weer een béétje zin om naar Nederland te gaan of willen jullie daar nog even niet aan denken?
    Veel plezier in Hong Kong! Tot gauw, Elly

• 18 Maart 2007 - 09:09

Erna:

Hoi Marion en Petra

Ik heb genoten van jullie berichten tijdens jullie vakantie.
    Veel plezier in Hong Kong, een goede terugreis. Ik kijk uit naar 2 april, jullie misschien wat minder. Het zal best weer wennen zijn. Sectie dag bij mij is gelukkig als je er weer bent, Petra.

Groetjes,

Erna

• 18 Maart 2007 - 10:39

Jeane En Leo:

Goede vlucht en tot in Nederland. Bedankt voor alle mooie fotomomenten. Nu maar hopen dat jullie niet te lang op Hongkong hoeven te wachten voor de vlucht naar Nederland.

• 18 Maart 2007 - 12:00

Nelleke En Tom:

Tsjonge wat een mooie reis is het toch!! Nog veel plezier in Hong Kong en een hele goede terugreis. We horen de verhalen dan graag. tot gauw!

• 18 Maart 2007 - 17:15

Arie:

Goede vlucht en behouden thuiskomst.
    Op het ogenblik doet April wat hij wil,dus je weet hoe laat het is.
    Groet Arie.

• 19 Maart 2007 - 10:07

Minke:

Wat hebben jullie veel beleeft en ons veel berichten gestuurd, HEERLIJK. Nog veel plezier in Hong Kong en een goede thuisreis! Bert en Minke

• 19 Maart 2007 - 17:35

Renske:

Goede Reis en nog veel plezier in Hong Kong, daar kijk je vast je ogen uit!

• 20 Maart 2007 - 00:41

Inez:

Goede en veilige terugvlucht!
    Sneeuwkettingen om want in Holland komt de winter eraan.