Brrr - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Brrr - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Brrr

Door: Petra & Marion

14 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We zijn weer terug in Christchurch.
Maandag was het nog zomer, nu is het woensdag en lijkt het wel winter.

Het begon gisteren (dinsdag 13/3) met regen. Dat was voorspeld, maar we waren niet voorbereid op de kou. Het was maar liefst 15 graden kouder dan de dag ervoor. Na 10 km zaten we al te blauwbekken op de fiets. Toen we na ruim 40 km in het eerste dorpje van de dag aankwamen, waren we totaal verkleumd. Terwijl we in het plaatselijke winkeltje hot coffee dronken, informeerden we naar het motel dat we even daarvoor aangegeven hadden zien staan. De winkelier ging meteen bellen, want hij vond het niet verantwoord dat we door zouden fietsen. De rest van dag zaten we in een gezellige cottage op de bank voor de kachel.

Ook vandaag was het nat en koud. Dus vertrokken we vanochtend met jas en handschoenen aan. Zelfs de regenbroek hadden we onder uit de tassen opgediept. Gelukkig regende het niet de hele tijd. Soms kwam zelfs de zon door. We zagen dat er in de bergen verse sneeuw was gevallen. Zo bereikten wij Christchurch. We vonden het wel toepasselijk om het Antarctica Centrum te bezoeken. We hebben daar zelfs vrijwillig een sneeuwstorm ondergaan.
Aan het eind van de middag reden wij de vertrouwde oprit bij Bosco & Helen op. Helen heette ons welkom thuis, en zo voelde het ook wel een beetje. Fijn om hier weer te zijn.

Hiermee zit ons fietsgedeelte van de reis er op. We hebben ruim 3000 km gefietst en dat zonder ook maar 1 lekke band !! We blijven nog een paar dagen in Christchurch en vliegen zondagochtend naar Hong Kong.

• 14 Maart 2007 - 08:54

Wendel:

Dan wordt de overgang naar het klimaat hier niet zo'n grote. Want hier is het voorjaar begonnen...
    Wij zijn (al lang) begonnen met aftellen, Marion komt al weer bijna terug. Nog maar ... weken. Straks gaan we over naar 'nog maar ... dagen'. Groet Wendel

• 14 Maart 2007 - 08:59

Erik Jan:

Het weer is hier inderdaad heerlijk, voorlopig zit er geen sneeuwstorm meer in.
    En reken maar dat er stiekem op de Minkema verlangend wordt uitgekeken naar de terugkeer van Petra.

• 14 Maart 2007 - 09:02

Floor:

Jeetje wat is dat toch weer snel gegaan! Ik wil jullie nog veel plezier toewensen in Hongkong (erg mooi!!!)en alvast een fijne terugreis!

• 14 Maart 2007 - 09:09

Jeane En Leo:

Nog een paar fijne mooie en droge dagen en een goede reis naar Nederland. Hier schijnt het zonnetje en uit de wind kun je zelfs buiten zitten.

• 14 Maart 2007 - 09:10

Bert En Minke:

Nou, wij hebben genoten van de regelmatige verslagen. We wensen jullie nog een hele fijne rest van de vakantie. Enne hier schijnt de zon......

• 14 Maart 2007 - 12:59

ARIE:

Gefeliciteerd om zonder kleerscheuren 3000 km te fietsen,ik hoop dat jullie noch een paar zonnige dagen krijgen en vervolgens een behouden vlucht naar huis.
    Nogmaals bedankt voor jullie boeiende reisverslagen en natuurlijk niet vergeten de prachtige foto's
    Groet Arie

• 14 Maart 2007 - 15:30

Martien:

Vandaag ben ik zonder jas aan naar huis gefietst, misschien een troost dat de lente hier begonnen is...

• 14 Maart 2007 - 16:50

Iris:

Ha Jon en Jeet,

Ik moest van oma zeggen dat ze het fijn vond dat jullie alweer bijna terug komen, ookal willen jullie misschien nog heel lang blijven. En ik vind het ook fijn dat jullie al weer snel terug komen. Jullie hebben heel veel leuke dingen meegemaakt!! Oma heeft wat jullie gedaan hebben met dat uitzicht ook gedaan. Ze vond het heel leuk om te horen dat jullie het ook hebben gedaan en kon het zich nog heel goed herrinneren. Nog veel plezier de laatste dagen!! ;)

kuss Iris

• 14 Maart 2007 - 18:06

Elly:

Misschien voor jullie wat minder leuk, maar wij zijn blij dat het bijna april is...
    Hopelijk worden jullie niet ziek van die koude tocht op de fiets. Ik wens jullie nog een heel fijn en gezellig toetje van deze geweldige reis. Het was erg leuk om het ook een beetje mee te maken. Heel veel groetjes en tot het volgende bericht, toch?

• 14 Maart 2007 - 21:20

Inez:

Dat zijn nog eens afstanden die jullie afgelegd hebben, petje af hoor voor zoveel sportiviteit!
    Geniet nog de laatse dagen.

• 15 Maart 2007 - 00:00

Renske:

tadaaa, de eindstreep gehaald zonder kleer -en band scheuren, wat een prestatie! Geniet van de laaste dagen in Nieuw Zeeland, liefs Renske

• 15 Maart 2007 - 16:46

>> De Dom er nog staat
    >> Mevr. Brouwer nog
    steeds Burgemeester van
    Utrecht is
    >> rellen in de wijk Ondiep
    waren, maar tegen
    de tijd dat jullie terug
    keren die wel opgelost
    zullen zijn
    >> Het weer voor de komende
    dagen wat kouder gaat
    worden met kans op een
    Maartse bui!
    >> Het nog boekenweek is
    t/m 24/3
    >> Er een nieuw kabinet is
    aangetreden
    >> De hoofdluis nu ook op
    de middelbare school is
    binnengeslopen
    >> Je de grond best mag
    kussen als je weer voet
    op hollandse bodem zet.

• 17 Maart 2007 - 14:14

Willem-anneke:

We wensen jullie een voorspoedige thuisreis!
    En bedankt voor het meereizen.