Bergen en meren - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Bergen en meren - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Bergen en meren

Door: Petra & Marion

22 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wanaka

We zijn in een nieuw land aangekomen. Bijzonder hoe van de ene op de andere dag de natuur zo kan verschillen!

Zondag en maandag (18+19/2) fietsten we voor het laatst langs de West Coast. We dachten even dat dat in stijl zou gebeuren, nl. in de regen (de West Coast wordt ook wel "Wet Coast" genoemd), maar na zo'n 10 minuten hield de regen alweer op.
We hebben vooral genoten van de prachtige bossen, meren en uitzichten op zee. De bergen bleven toch wel grotendeels in de wolken.
Maandag arriveerden we in Haast, zo'n beetje het einde van de wereld; in ieder geval het einde van de kustweg. Je kunt hiervandaan niet anders dan de bergen in en over.

Dinsdag (20/2) zijn we de bergen in en over gegaan. Dat ging over de Haast Pass. Deze is 564m hoog en bereikten we na 63km. Dat valt dus best mee om te fietsen, ware het niet dat
het klimmen eigenlijk in 3km gebeuren moest. Reken maar uit dat dat bijna 20% per km is.....
Aan de andere kant van de pas, viel ons op dat de natuur, vrijwel meteen, heel anders is: droger, varens zijn lager, de meest voorkomende bomen zijn zilverbeuken. Het lijkt wat meer op wat we gewend zijn.

Woensdag (21/2) fietsen we langs prachtige meren (Lake Hawea en Lake Wanaka) en met uitzicht op de achterliggende bergen naar Wanaka. Het was een schitterende fietsdag, ondanks enkele zeer steile klimmen.

Vandaag (donderdag, 22/2) hadden we een rustdag in Wanaka. Gezien de weersvoorspellingen hadden we een regenprogramma bedacht, maar eigenlijk bleef het de hele dag mooi weer.
Vanochtend zijn we naar Puzzling World geweest. Petra, hersenbreker-kampioen, kon haar hart ophalen aan alle puzzels die opgelost konden worden. Marion is er eindelijk achter gekomen wat er zo bijzonder is aan de wc's.
Vanwege het goede weer hebben we ook nog maar een wandeling gemaakt. Natuurlijk naar het hoogste punt hier (Mt Iron), om te genieten van de uitzichen. Daar krijg je nooit genoeg van.
We zijn vanmiddag ook nog naar de film geweest in een bijzondere bioscoop; een "must-do" volgens onze bijbel de Lonely Planet. Het bijzondere aan deze bioscoop is dat het meubilair bestaat uit een verzameling op rommelmarkten gekochte banken en sofa's. Er is ook een auto waar je in kunt zitten, voor het "drive-in"-gevoel. De film (The Prestige) was ook de moeite waard.

Morgen fietsen we weer verder. Naar Queenstown, adventure city.

• 22 Februari 2007 - 07:45

Wendel:

Oh nee he, nu blijf ik me de hele tijd afvragen hoe dat lengteverschil op die foto's komt...eyelusion. Erg geinig.

• 22 Februari 2007 - 08:25

Ad:

Hallo Petra en Marion,
    Wat moeten jullie je lein hebben gevoeld in die mooie omgeving. De foto's zijn weer prachtig en het reisverhaal harstikke leuk.
    Nog veel plezier!!
    AD

• 22 Februari 2007 - 08:44

Leo En Jeane:

Mooie vergezichten op de meren.
    Het labirint in puzzelworld is om gek te worden, wij hebben de nooduitgang genomen.
    Op naar Queenstown, ben benieuw wat jullie daar voor avontuurlijks gaan doen.
    Er is keus genoeg.

veel plezier verder

• 22 Februari 2007 - 11:18

Arie:

Wat een variatie en wat een tegenstellingen. een vakantie om nimmer te vergeten,blijf genieten zoals wij genieten van jullie reisverslag en prachtige foto's.
    groet Arie en Gerda.

• 22 Februari 2007 - 11:51

Martine:

dat lengte verschil is wel heel apart maar die WC's wat is daar nu mee Marion?????

• 22 Februari 2007 - 13:36

Jeane En Leo:

Wat een prachtige foto's . We hebben alweer heimwee naar Nieuw Zeeland. Zijn jullie nog het doolhof ingeweest in Puzzle world????

• 22 Februari 2007 - 20:28

Renske:

O lachen, Queenstown... Inderdaad adventure city hoor. Leuk parapenten of bungyjumpen, parachutespringen op een fiets ...

liefs Renske

• 22 Februari 2007 - 20:51

Elly:

Balkenende heeft nu zijn 4e kabinet...
    Sneeuwklokjes volop maar verder is hier in Nederland niets te melden. Als ik jullie foto's zie dan denk ik dat ik iets verkeerd gedaan heb, ik moet ook gaan plannen, toch? Het is zo geweldig mooi! Ik snap het nu van die kuiten, ik ga dat ook laten maken, door Willem! Leuk om zo met jullie te kunnen genieten.
    Veel plezier en tot de volgende serie!

• 23 Februari 2007 - 08:06

Minke:

Wat een prachtige foto's vooral die van de meren.....Veel olezier verder!

groet Minke

• 23 Februari 2007 - 13:45

Marianne B:

Erg mooie foto's dat wordt een mooi plakboek als jullie terug zijn! Nog heel veel plezier de komende weken en als je terugkomt dan is het hier al lente (nu eigenlijk al).

• 23 Februari 2007 - 14:08

Mirjam:

Allemachtig wat hebben jullie het toch prachtig!!!
    Genietse!

• 08 Maart 2007 - 18:31

Henk:

wonen er ook nog mensen in dat mooie gebied,zo ja waar zijn ze dan?Wat mogen jullie daar een geweldige ervaring op doen.geniet ze.