Dunedin - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Petra & Marion

09 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Vrijdagmiddag (2/3) gingen we met de bus van Queenstown naar Dunedin. We misten de bus bijna, omdat er op onze tickets stond dat we ons om 15.15 uur moesten melden, terwijl de bus om 15.00 uur al vertrekt. Gelukkig zijn wij altijd ruim op tijd. We konden meteen zelf helpen om de fietsen op de drager van de bus te hangen.

Zaterdag en zondag (3+4/3) waren we in Dunedin. We bezochten Baldwin Street. Dat zegt jullie waarschijnlijk niets, maar volgens het Guinness Book of Records is dit de steilste straat ter wereld. Het stijgingspercentage is ruim 30%. We hebben het maar niet op de fiets geprobeerd. Wel zijn we naar boven en weer naar beneden gelopen. We hebben een diploma als bewijs.
Ook waren we in de Cadbury-chocoladefabriek. Hoogtepunt van de rondleiding was een bezoek aan de paarse silo, waar 1 ton vloeibare chocola voor onze ogen naar beneden werd gestort. We hebben nog dagen gedaan met alle chocoladerepen die we tijdens de rondleiding in onze snoepzak kregen.

Heel bijzonder was een natuur-excursie over het Otago Pensinsula. Met een kleine groep reden we in een busje over het schiereiland. We kregen allemaal een verrekijker om de vogels en andere dieren goed te kunnen zien. We hebben een zeehondenkolonie bezocht (alweer) en liepen over het strand tussen zeeleeuwen door naar een uitkijkpost, waarvandaan we geeloog-pinguins (ook heel zeldzaam) konden zien: ze kwamen uit de zee, waggelden over het strand en verstopten zich in de grasduinen achter ons. Ook zijn we bij de albatrossen geweest op de kop van het schiereiland en hebben een paar van deze grote vogels prachtig over ons heen zien komen zweven. Hun vleugelspan is ruim 3 meter!

Verder hebben we nog de oude universiteitsgebouwen bekeken en gewandeld in de Botanische Tuinen (beiden waren "de eerste" in NZ).

Zondagmiddag hebben we een bijzondere treinreis gemaakt. Zie daarover ons volgende verslag.

• 09 Maart 2007 - 09:49

Marianne Broersma:

Wat schattig die pinguins en zeeleeuwen! Jullie zijn behoorlijk bruin geworden volgens mij, hou het vast!

Petra en Marion in Nieuw Zeeland 3 jaar geleden hebben we 3 maanden door Nieuw Zeeland gefietst. Wat was dat heerlijk. Dit jaar gaan we voor 1 maand terug. Zonder fiets, deze keer. Per auto gaan we naar delen van het land, waar we vorige keer niet zijn geweest. Maar we zullen ook op bekende plaatsen terugkomen.

Actief sinds 29 Okt. 2006
Totaal aantal bezoekers 19392