Queen Charlotte en Nelson - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Queen Charlotte en Nelson - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Queen Charlotte en Nelson

Door: Petra & Marion

02 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Motueka

We hebben een relaxte week achter de rug met overwegend mooi weer en 2 onverwachte ontmoetingen.

Zondag (28/1) hebben we een deel van de Queen Charlotte Track gewandeld. Met een boot werden we naar Ship Cove gebracht: de plek waar Thomas Cook in 1770 voet aan land zette. We hebben een prachtige wandeling gemaakt van ca. 15 km. door oerwoud-achtig bos met doorkijkjes op het blauwe water van de Marlborough Sounds. 's Middags haalde de boot ons weer op en hebben we 1½ uur door de sounds (terug) gevaren. Bij het binnengaan van de haven van Picton werden we verrast door 2 dolfijnen die met de boot meezwommen. Dat was geweldig ! Helaas geen foto's.

Maandag (29/1) fietsten we onder een strakblauwe lucht een korte etappe naar Havelock. Het eerste stuk ging over de Queen Charlotte Drive: een rustige weg. De weg is zo bochtig dat automobilisten 'm liever mijden. Vinden wij helemaal niet erg.
In Havelock is het 's middags heel hard gaan regenen en dat hield de avond en nacht niet meer op.
's Avonds hebben we gegeten in de Mussle Pot: dat moet daar, want Havelock is de (green) mussle capital of the world. Tot onze verrassing aten die avond ook Gerard V. (collega van Marion) en zijn reisgenoten daar. Een ontmoeting waar we niet (meer) op hadden gerekend.

Dinsdag (30/1) opnieuw een mooie fietsdag. Dit keer naar Nelson. Een eerste (fiets-)kennismaking met bergachtig terrein op het Zuider-eiland. Enkele pittige klimmen, gevolgd door spectaculaire afdalingen. De natuur was groots!
's Avonds met Gerard en z'n vrouw Ans in Nelson koffie gedronken en reiservaringen en -plannnen uitgewisseld.

Woensdag (31/1) een rustdag in Nelson. Dat betekent een wandeling naar een uitzichtpunt op een heuvel. In dit geval was die heuvel HET middelpunt van Nieuw Zeeland (maar dat wordt wel door meer plaatsen geclaimd).
We hebben in Nelson verder DE RING gezien: speciaal gemaakt voor de Lord of the Rings-films, in wel 40 verschillende maten. De juwelier heeft het originele prototype en een kopie van de grootste ring.
's Middags zijn we met een boek aan het strand gaan liggen. Het was de hele dag prachtig weer.

Voor de verandering heeft het donderdag (1/2) de hele dag geregend. We hebben 50 km. in de regen gefietst over een saaie weg naar Motueka.

Vandaag (2/2) was het weer gelukkig weer zonnig. We hebben een stuk langs de kust gefietst, met prachtige uitzichten op stille baaien. Zelf hebben we in 2 van die baaien aan het strand liggen luieren.

Voor de komende 3 dagen staat een luxe excursie in het Abel Tasmanpark op het programma.

• 02 Februari 2007 - 07:51

Elly:

Het was 2 feb. 8.42 uur toen ik dit bericht ontving, toch raar. Fijn om te lezen dat jullie ook nog wel eens luieren. Soms benijd ik jullie, zoals zo'n ervaring met die dolfijnen. Nederland beleeft de warmste winter in 300 jaar. Sneeuwklokjes staan nog nét niet in bloei, ik heb al wel krokusjes gezien. Petra, we missen je op de Mnk! Blijf nog maar lekker genieten.
    Groetjes, Elly

• 02 Februari 2007 - 08:13

Marian:

Wat een gave foto's! Het is moeilijk me nu weer op die mondelinge toetsen te gaan concentreren ...
    Blijf genieten en veel plezier nog, groetjes Marian

• 02 Februari 2007 - 08:39

Wouter Goedkoop:

Lieve Petra en Marion,
    Als ik de foto's zie en jullie verhaal lees begint het enorm aan met trekken. Fantastisch! Geniet nog maar lekker door.
    Groet,

Wouter

• 02 Februari 2007 - 12:16

Ferry:

Gelukkig gaat alles zo te horen en te zien voorspoedig. Ik wacht de volgende update af (lijkt Untis wel).

• 02 Februari 2007 - 14:03

Nelleke:

Tsjonge, de fantastische verhalen houden niet op en dan te bedenken dat er nog ruim een maand te gaan is.
    Het is daar echt super mooi!! Veel plezier met jullie volgende avonturen.
    groetjes Nelleke en Tom

• 02 Februari 2007 - 22:00

Gerrie En Jack:

Wat verlang ik terug naar NZ als ik jullie prachtige foto's zie!
    Toppie van die dolfijnen, op naar de Millford Sounds!
    (o nee zover zijn jullie nog niet)!
    Veel genieten nog dus, groeten van ons.

• 02 Februari 2007 - 22:27

Pauline:

Sinds deze week ben ik eindelijk aangemeld op de nieuwsbrief! Wat een verslag en wat een foto's... Heerlijk zeg!
    Dat je nou aan de andere kant van de wereld weer een collega moet tegenkomen! Weer een bevestiging van de illusie dat de wereld klein is!

Groetjes Pauline

• 03 Februari 2007 - 09:10

Mirjam:

Geweldig en die uitzichten..... ik ben jaloers.
    Genietse,
    Groetjes Mirjam

• 03 Februari 2007 - 09:33

Renske:

WoW!

• 04 Februari 2007 - 08:36

Arie:

Lieve dames wat een fantastiche reis en wij reizen virtueel met jullie mee en krijgen een goed inzicht van de prachtige natuur in NZ,alleen krijgen wij geen ballonkuiten van het fietsen en hebben ook geen zadelpijn,maar jullie zijn wel wat gewend.
    Bedankt dames we blijven jullie volgen op naar nieuwe panorama's.
    Grot Arie en Gerda.

• 04 Februari 2007 - 13:19

Mama V/d Wittenboer:

Lieve Marion en Petra,

Ik was erg blij met Marions telefoontje op mijn verjaardag. Ik ben nu in Tilburg voor de verjaardag van Roos. Het zonnetje schijnt lekker warm. We hopen dat het gauw een beetje voorjaar wordt, verder geen nieuws.

Heel veel liefs,
    Mama v/d Wittenboer

• 04 Februari 2007 - 13:23

Iris:

Heeii tante Marion en tante Petra:D

Jullie hebben weer mooie foto's gemaakt. ;) Die ring is egt super leuk, dat had ik ook wel willen zien (de rest ook hoor). Het is vandaag bij ons heel mooi weer. We hebben de tafeltennistafel buiten gezet. Roos viert vandaag haar verjaardag. Ik heb oma ook de foto's laten zien nu ze hier toch is.

Nog super veel plezier!!

-XxX- Iris

• 05 Februari 2007 - 21:18

Jacques:

Ha die Petra en Marion !
    Jullie zijn goed op weg, zien ik.
    Mooie foto's, wat een afwisseling, wonderbaarlijke landschappen,het lijken wel plaatjes uit een reisgids. Ik moet zeggen : Lijkt me ook wel wat ....
    Zal vast wat op school gaan regelen. Maandje of 3 moet lukken, als ik het vriendelijk vraag.
    Nou, dames, ga zo door !
    Groeten,Jacques.