Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Petra & Marion

25 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Eerst nog even terug naar Wanaka en Puzzling World: het doolhof is inderdaad om gek van te worden. We hebben alle 4 de hoektorens gevonden. Daarna was het vinden van de uitgang het moeilijkste! Maar we hebben niet gesmokkeld....
Tja, die wc's: de mensen van Puzzing World houden die dingen graag geheim. Er zit dus maar 1 ding op: zelf gaan kijken!

Vrijdag (23/2) fietsten we over een prachtige en rustige weg door de bergen naar Queenstown. We moesten flink klimmen over de Crown Range. Toen we boven kwamen, zagen we tot onze verrassing dat dit de hoogste geasfalteerde weg in Nieuw Zeeland was: 1076m. Kijk, dat hebben wij dan maar mooi even gefietst! Daarna zeer steil afdalen naar Queenstown.

Zaterdag (24/2) hebben we in Queenstown vooral genoten van het mooie weer. We zijn met een gondel de berg op naar boven gegaan. Vandaar prachtige uitzichten over de stad, het meer (Lake Wakatipu) en de bergen (o.a. The Remarkables).
We maakten boven een wandeling en een paar ritjes met de luge (soort sleetje op wieltjes).

Vandaag, zondag 25/2, zijn we iets spannends gaan doen, want dat moet hier in Queenstown. We zijn gaan river surfen: dan ga je, liggend op een surfboard, de rivier af. Je krijgt een wetsuit, flippers en een helm. De rivier (Kawarau River) had een behoorlijke stroming en het leukste zijn natuurlijk de stroomversnellingen (rapids). Ondanks instructies is het ons niet helemaal gelukt om de boarden er doorheen te sturen zoals wij dat wilden. Maar we hebben heelhuids het einde gehaald. Daarmee was ons adrenalinepeil op voldoende niveau. Het bungy-jumpen hebben we maar gelaten.

Morgen gaan we naar het land van de fjorden. De fietsen blijven een paar dagen in Queenstown achter.

• 25 Februari 2007 - 07:37

Erik Jan:

Het blijven maar jaloersmakende plaatjes die we zien.
    Blijf wel steeds boven water komen!

• 25 Februari 2007 - 07:45

Ad:

Hallo Petra en MArion,
    Zo te zien zijn jullie lekker aan het trainen voor de triatlon. Dat is daar echt genieten. De foto's zijn weer prima.
    AD

• 25 Februari 2007 - 08:50

Leo En Jeane:

Alweer fantastische foto's. Wat geweldig hé dat riversurfen en wat een prachtige uitzichten vanaf de hoogste geasfalteerde weg. Veel plezier weer met ons verder jaloers maken.

• 25 Februari 2007 - 09:56

Elly:

Ik begin me steeds meer te realiseren dat ik jullie niet benijd. Gelukkig hebben jullie wél steeds een helm op. Volgens mij zijn jullie klaar voor de Tour de France!
    Geweldig dat iemand foto's heeft gemaakt van jullie in dat water! Heel veel groetjes en tot gauw, Elly

• 25 Februari 2007 - 11:35

Arie:

Wat een prachtige opnames en weer een geweldige ervaring, maar op die eene foto in die golven kijk je wel angstig of was het de inspanning op dat woeste water,blijf genieten.
    Groet van een man die alweer een jaar ouder is geworden.

• 25 Februari 2007 - 12:03

Pauline:

Wat een kick moet het zijn om die rivier af te dalen met zo'n board. Het gevoel met de kano ken ik, maar dit is wel heel basic de rivier afgaan. Geweldig!
    Veel plezier in de fjorden!
    Groetjes Pauline

• 25 Februari 2007 - 20:08

Martine:

in 1 woord
    Whauw!

• 25 Februari 2007 - 21:47

Gerrie:

Spetterend spectaculair!
    Veel plezier in Fjordland(ps vergeet je niet in te smeren tegen sandflys)

• 26 Februari 2007 - 11:32

Minke:

Geweldig, dat surfen! lijkt me behoorlijk (in)spannend.
    Kijk nu al uit naar de fjordenfoto's.......

Groetjes
    Bert en Minke

• 26 Februari 2007 - 17:20

Renske:

Leuk!!! Ik moet ook erg lachen om de foto's van het surfen, wat moeten jullie een lol hebben!
    Liefs Renske

• 28 Februari 2007 - 18:17

Bosco:

Wij blijven mee-genieten van jullie fijne verhalen dat wij goed kunnen verbeelden - zelfs de Puzzling World WC :-)
    Helen had een fijn 50ste verjaardag feest - nog bedankt voor de kaart.
    Blijf een fijne tijd hebben met jullie mooie adventuur.
    Groeten van ons viertjes

• 28 Februari 2007 - 20:03

Inez:

Nu eerst maar weer eens een berichtje jullie kant uit.
    Fantastisch telkens die foto`s en ook al die belevenissen.
    Dat river surfen over welke afstand heb je het dan? en wat knap dat jullie heel zijn gebleven.
    Ik heb vandaag heerlijk rustig en luxe van wind af gelopen, want het waait hier behoorlijk en nog steeds.
    Ben aan het trainen voor de CPC en daarna de halve van Utercht en nog veel verder voor New York >>>>>> ga het nog een keer (de laatste!) proberen, misschien is 3x wel scheeps.....
    Groet en blijf genieten

• 02 Maart 2007 - 09:28

Heleen Schouten:

Wat een mooie foto's weer, geweldig.