Otago - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Otago - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Otago

Door: Petra & Marion

09 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

De spoorlijn van Clyde naar Cromwell bestaat niet meer: door de aanleg van een dam, ligt de spoorlijn op de bodem van het door de dam ontstane stuwmeer, Lake Dunstan.
Van Clyde naar Cromwell (woensdag 7/3) moesten we dus weer gewoon over de weg. Was wel heel mooi!

Donderdag (8/3) hebben we een monster-etappe gereden van 115km; van Cromwell naar Omarama. Onderweg kwamen we 1 plaatsje tegen (Tarras), dat bestond uit een benzinepomp, een winkel en een cafe.
Na 80km kregen we de Lindis Pass voor onze kiezen: 970m. Daarna was het alleen nog afdalen.

Vandaag, vrijdag 9/3, opnieuw een lange etappe: 90km; van Omarama naar Lake Tekapo. Ook vandaag kwamen we onderweg maar 1 plaatsje tegen (Twizel). Dit plaatsje bestond vrijwel geheel uit accommodaties. Gelukkig was er ook een cafe met warme chocola, want het was vanochtend erg koud!
We zijn langs Lake Pukaki gefietst. Precies toen wij daar waren, brak de zon door, zodat we het beloofde uitzicht op Mount Cook te zien kregen. We zitten nu aan de andere kant van deze berg, die we eerder vanuit het gletsjergebied per helicopter hebben bekeken.

Morgen even een dagje rust. Daarna nog een paar etappes terug naar Christchurch.

• 09 Maart 2007 - 06:32

Elly:

Wat kan ik zeggen/schrijven?
    Ik heb het idee dat jullie nooit meer terug willen/komen. De fietsen houden zich goed? Als Nederland onder water staat kan je dus gewoon naar N.-Zeeland gaan. Wat zullen jullie ook genieten van de stilte! Ik verheug me op april maar ik denk dat jullie dat minder hebben? Heel veel lieve groetjes, Elly

• 09 Maart 2007 - 07:22

Ad :

Hallo Petra en MArion,
    Weer geweldige foto's en leuke verhalen. Dat zal wel wennen worden in het overvolle Nederland. Geniet er nog van.
    AD

• 09 Maart 2007 - 10:28

Jeane:

Wat een schitterende natuur. Het is iedere keer weer genieten. Hier is het weer waardeloos. Je kunt kiezen uit nat, natter of nog natter. Veel plezier nog.

• 09 Maart 2007 - 16:31

Arie:

Wat een prachtig reisverhaal, het lijk wel een avonturenfilm en wat een afstanden moeten jullie fietsen om weer in de bewoonde wereld te komen.Hebben jullie nog wel tijd om te eten tijdens de lange fietstochten,maar wel goed voor de conditie.
    Groetjes Arie.

• 09 Maart 2007 - 16:50

Pauline:

Schitterend!!!!
    Maar wat als je nou pech onderweg had gehad? Liften???? Mooie uitdaging door zo'n leeg en prachtig gebied!

• 09 Maart 2007 - 16:53

Gerrie:

Wat een mooie plaatjes weer. Wij hebben mooie foto's, maar die van jullie.....(kwijl,kwijl).
    Hoeveel km's hebben jullie er nu opzitten? Nog possums en/ of stouts gezien?(overreden op de weg).Wij zagen ze regelmatig(stouts, een soort eekhoorn maar dan anders)! Nog even genieten!
    Groeten van Jack en Gerrie.

• 09 Maart 2007 - 17:17

Youssef:

Hoi topsporters!
    Schitterende foto's. Dit kan niet anders dan overweldigend mooi zijn.
    Groetjes,
    Youssef

• 11 Maart 2007 - 08:37

Erica & Luuk:

Hoi Petra en Marion,

Wel stoer om over die oude spoorlijn te fietsen. Die bruggen lijken zo op het eerste gezicht niet echt betrouwbaar. Gelukkig lees ik niet dat er één is doorgezakt. Wat me wel wat tegenvalt is dat jullie niet zijn gaan waterfietsen over het opgeheven spoorlijntje over het stuwmeer ;-)
    Wat me opvalt aan de zeehonden daar, is die in NZ zielig zijn met al die rotsen. Hier hoeven ze maar een paar keer te huppelen en ze liggen in zee. Hebben ze in NZ ook een Lenie 't Hart?
    En wat hebben wij een geluk met deze digitale wereld!
    Geniet en heel veel Bossche groeten met giasteren en vandaag schitterend weer.

Erica en Luuk

• 11 Maart 2007 - 18:25

Inez:

Nieuwegein en nog steeds is het hier zo rond de 13 graden en is de regentijd weer voorbij (hoop ik en velen met mij!) Echt voorjaar vandaag met een heus zonnetje.
    Nog iets meegekregen van het schaatsen in Salt Lake City? Gisteren een geweldige 10km race met als winnaar: Sven Kramer en tevens een wereldrecord als 2e (hij leek wat teleurgesteld!) Carl Verheijen en ook het brons was voor een Nederlander en wel; Brigt Rijkje, vanavond is de laatse avond van dit geweldige schaatsfeest en het gaat vast weer een mooie "tv" avond worden.
    Hebben jullie geen last van blaren? want het zijn me een kilometers die jullie afleggen!
    Hoelang gaan jullie nog door met het trappen?
    Geniet die dag en de dagen die nog zullen volgen en natuurlijk een hartelijke groet.