Coromandel - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Coromandel

Door: Petra en Marion

04 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Thames

We zitten in een internetcafe met een heel trage verbinding. Daarom even een kort verslag van de afgelopen dagen. Foto's komen nog wel.

Zaterdag (2/1) zijn we van tante Ans over de Pacific Coast Highway naar de Coromandel gereden: een schiereiland met veel bos en mooie baaien en stranden. Het is er erg toeristisch, maar met enige moeite vonden we in Whitianga een goede kamer voor 2 nachten. Het vinden van een restaurant 's avonds vergde meer geduld!

Zondag (3/1) zijn we op pad geweest met gehuurde fietsen. Eerst gingen we met een klein pontje de baai over, daarna fietsten we door de heuvels naar Hahei. Daar zijn we naar Cathedral Cove gewandeld. Een prachtig strand met mooie rotsformaties, o.a. een in de vorm van een grote boog waar je onder door kan lopen.
We hebben op het strand genoten van het mooie weer en hebben ook nog even in de zee gezwommen, maar het water was wel erg koud.
Daarom zijn we daarna naar Hot Water Beach doorgefietst. Daar kun je bij eb een kuil graven op het strand. Er komt dan warm water naar boven en daarin kun je lekker baden.
Wij kwamen aan op een heel mooi, bijna leeg strand. Alleen op een plek van ca. 20 bij 80 m krioelde het van de mensen. Ze waren allemaal met schepjes kuilen aan het graven. (Je kunt een schep huren bij het cafe verderop). Wij vonden het erg vermakelijk, vooral omdat er helemaal geen warm water leek te zijn. Maar toen ontdekten we na enige tijd een plek, waar het water in de grond zo heet was, dat je je tenen verbrandde. Gelukkig kwam er af en toe een golf verkoelend zeewater het strand op rollen.
Dit was dus toch een heel bijzondere plek!

Vandaag is een erg natte dag. We zijn via een prachtige weg door de heuvels en langs de kust het Coromandel-schiereiland rondgereden in de stromende regen. Jammer voor de uitzichten, maar zelfs nu is het mooi.
We hebben net koffie gedronken in Thames en gaan nu richting Auckland en daarna verder naar Northland.

Tot de volgende keer !

• 04 Januari 2010 - 07:32

Lphd:

Ik wou dat er hier ook warm water kuilen gegraven konden worden.
    Vannacht minus 10 -15.en de vorst duurt wel tot
    jullie terug zijn.

• 04 Januari 2010 - 09:02

Elly:

Geografie kom je overal tegen...
    Tot gauw, geniet volop!

• 04 Januari 2010 - 11:38

Arie Schenk:

Kun je niet van van die kuilen hier heen sturen want het is hier min 10 en het voelt net zo als het hete water maar dan anders.
    Groet Arie.

Petra en Marion in Nieuw Zeeland 3 jaar geleden hebben we 3 maanden door Nieuw Zeeland gefietst. Wat was dat heerlijk. Dit jaar gaan we voor 1 maand terug. Zonder fiets, deze keer. Per auto gaan we naar delen van het land, waar we vorige keer niet zijn geweest. Maar we zullen ook op bekende plaatsen terugkomen.

Actief sinds 29 Okt. 2006
Totaal aantal bezoekers 19384