Paardrijden in Paradise - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Paardrijden in Paradise - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Paardrijden in Paradise

Door: Petra en Marion

20 December 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Het is zondag (20/12), zonnig maar fris en in Queenstown waait het flink.

Vanochtend zijn we over een schitterende weg langs Lake Wakatipu naar het einde van de wereld gereden. Daar ligt het plaatsje Glenorchy, en even verder ligt Paradise!
Het ligt in een prachtig gletsjerdal met aan alle kanten bergen, soms met sneeuw.
Vanuit Paradise hebben we een tocht gemaakt te paard! Marion reed op Oscar, die nog heeft meegespeeld in een van de Lord of the Rings-films; en Petra op Scar, een voormalig race-paard, dat nu alleen nog maar heel langzaam loopt. Vond Petra niet erg, want zo kon ze lekker lang genieten.
Het was een hele mooie tocht door velden, bossen, over beekjes en met prachtige vergezichten. Bovendien zijn we langs diverse locaties gekomen waar scenes van o.a. Lord of the Rings zijn opgenomen. Onze gids wist ons dat allemaal haarfijn aan te wijzen en had leuke verhalen.

• 20 December 2009 - 07:41

Erik Jan:

Ik neem aan dat jullie wel handtekeningen vragen van al die filmsterren...

• 20 December 2009 - 07:54

Martien:

Prachtig! De neefjes en wij zijn zwaar onder de indruk. Verder: probeer maar eens uit te leggen dat het bij jullie zomer is en tóch Kerst...Wij kijken uit op een witte wereld en gaan zo de kerstboom versieren.
    liefs Martien, Bram, Arend en Marijn

• 20 December 2009 - 07:59

Bosco:

Leuk om alles weer te kunnen volgen. Wij herkennen bijna al de fotos van onze reizen daar. Jullie kerstkaart vanuit Nederland is aangekomen! Jullie herkennen de tuin niet als jullie terug zijn. Hoop ik :-) Blijf genieten.

• 20 December 2009 - 08:21

Renske:

En dan rijdt de gids zeker op Os ;-)

• 20 December 2009 - 08:22

Renske :

ik bedoel natuurlijk O.

Ziet er fantastisch uit, hadden jullie al wel eens paardgereden?

• 20 December 2009 - 11:14

Minke:

Spannend en Mooi!
    Wij zijn net terug van een wandeling in een sneeuwstorm. Het valt hier nu in een dicht gordijn naar beneden!
    Veel groeten, Bert en Minke

• 20 December 2009 - 11:27

Jeane En Leo:

Leuke route, met bekende bezienswaardigheden.
    We reizen weer helemaal met jullie mee.

• 20 December 2009 - 12:05

AD:

Wat een verschil met hier, daar groen, hier allemaal wit!!
    Mooie omgeving, mazzel dat de paarden niet zo hard gaan, kun je tenminste lekker genieten.
    AD

• 20 December 2009 - 13:44

Ineke En Henk:

Prachtige paarden.
    Jullie kunnen zo mee gaan trainen met Anky van Grunsven.

groetjes

• 21 December 2009 - 11:25

Erna:

Ik heb iets nieuws geleerd over Petra : ik wist niet dat ze ook nog kon paardrijden. Het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit.

• 22 December 2009 - 13:53

Ton Nas:

Leuk al die verhalen en prachtige foto's. Jullie genieten zichtbaar van al dat groen. Een paard zou hier ook wel handig zijn. Ik heb al een paar keer vast gezeten in ong. 30cm sneeuw. Geniet volop. Alvast een prettige kerstdagen en jullie gaan in ieder geval het nieuwe jaar goed in. Tot schrijfs ...

• 22 December 2009 - 18:58

Nelleke:

Hoi, terwijl wij hier genieten van de sneeuw, die overigens weer aan het verdwijnen is, rijden jullie op een paard door prachtige gebieden!!! Super mooi hoor, jullie zien weer erg veel. Geniet maar lekker verder!!!! Ben benieuwd naar de volgende berichten, groetjes vanuit een nog net wit Geldrop, Nelleke en de rest

• 23 December 2009 - 20:14

Joke & Gerard:

Joh, wisten niet dat jullie dit ook konden??? Is weer eens wat anders dan fietsen toch? Leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken.Heerlijk die warmte. De training vanavond is niet doorgegaan door het slechte weer, dus dat zegt genoeg, nou meiden geniet ze verder, doei.