Dag Zuidereiland! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Dag Zuidereiland! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Dag Zuidereiland!

Door: Petra en Marion

29 December 2009 | Nieuw Zeeland, Picton

Over een uurtje gaat onze boot naar Wellington op het Noordereiland. Kort even tijd voor een verslag.

Zondag (27/12) hebben we dan toch afscheid genomen van de familie in Christchurch. Was best moeilijk, maar we hebben beloofd elkaar gauw weer te zien.
Het was een enigszins regenachtige dag, dus goed om te reizen. We hebben ruim 400 km gereden naar Motueka, aan de noordkust van het Zuidereiland.
Onderweg gingen we over de Lewis Pass. Het was een schitterende route, die we beslist nog een keer op de fiets willen afleggen!

Maandag (28/12) hebben we de omgeving van Takaka Hill verkend. De heuvel lag in de wolken, dus we hadden geen uitzicht, maar datgene wat we wel konden zien was al mooi genoeg! We hebben een grot bezocht waar beenderen van Moa's zijn gevonden. De Moa is een reuzevogel, die oorspronkelijk in NZ voorkwam, maar inmiddels is uitgestorven. We hebben ook nog een lange wandeling gemaakt op de top van Takaka Hill. We eindigden de dag in het zonnetje op het strand van Kaiteriteri.

Vanochtend (29/12) zijn we langs de kust naar Picton gereden. Voor ons een bekende route, die we 3 jaar geleden in omgekeerde richting hebben gefietst. Het laatste stuk volgden we de Queen Charlotte Drive met mooie uitzichten over de Marlborough Sounds.
De boottocht van Picton naar Wellington duurt ca. 3 uur. Het is enigszins bewolkt, maar hopelijk hebben we toch mooie uitzichten.

Voor morgen hebben we een afspraak met Joep en Annemiek, fietsvrienden die we op vakantie in Maleisie hebben ontmoet. Joeps broer heeft een wijngaard op het Noordereiland.

• 29 December 2009 - 06:36

Bosco:

Marion & Petra, het was zo fijn om jullie hier bij ons te hebben!
    Wij hopen dat jullie fijn blijven genieten van alles.
    Leuke fotos. Wij hopen dat het weer goed blijft voor jullie

• 29 December 2009 - 07:18

Renske :

veel plezier in 't noorden!

• 29 December 2009 - 07:22

Ad:

Nog veel plezier op de laatste dagen van 2009 in Nieuw Zeeland. Jullie hebben nog lekker in de zon kunnen liggen, hier is het iets anders. Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    AD

• 29 December 2009 - 10:37

Nelleke En Nienke:

Hoi, wij zijn net wakker (11.30 uur) en zien nu alweer hele mooie foto's van jullie en de prachtige omgeving. Het blijft weer een superreis. Nienke heeft heerlijk geskied en gelukkig niets gebroken, dus we kunnen naar Alvin gaan kijken in de bios. Nog veel plezier, groetjes, Nelleke en Nienke

• 29 December 2009 - 10:52

Ton En Harry Steenbr:

Dag Marion en Petra.
    Heerlijk om jullie reisverslag zo te volgen.
    Wij hebben gezellige kerstdagen gehad met Dymph op bezoek. Nog een wandeling in de sneeuw door de duinen gemaakt. Dymph is nog een keer gevallen maar het liep gelukkig goed af. Inmiddels is hier alles weer groen, maar de vorst komt er weer aan.Mooie foto's, je zou zo zin krijgen.
    Nog een mooie voortzetting cvan jullie reis en de groeten aan tante Ans. Goede jaarwisseling. Veel liefs van Ton en Harry.

• 29 December 2009 - 17:47

Henk En Ineke:

Waauw.Prachtig.

• 29 December 2009 - 18:10

Erna:

Wat een afstanden leggen jullie af. Is dat niet heel vermoeiend ?

• 29 December 2009 - 20:00

Arie Schenk:

Hoi Dames,
    Wat een leuke en mooie foto's en wat een weersverschillen in zo'n korte tijd.
    Geniet er maar van en wens jullie een goed oud jaar en een heel gezond en sportief 2010.
    Groet Arie.

• 29 December 2009 - 22:37

Ineke En Henk:

Ik kan goed begrijpen dat jullie genieten van z"n mooie vacantie aan de andere kant van de bol,Een fijne jaar wisseling en een goed begin.

• 30 December 2009 - 10:02

Martien:

Het duurt niet meer zo heel lang en dan zijn jullie al in het nieuwe jaar beland, en in een ander decennium (al verschillen daarover de meningen - duurt dat nog een jaar?). Alvast een heel gelukkig 2010 gewenst!
    Boodschappen van je neefjes:
    Marijn: 'fijne vakantie!'
    Arend: 'fijne vakantie en gelukkig oliebollen eten en fijne kerst (?) en watjes in je oren als je een harde knal van het vuurwerk hoort.