Southland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Southland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Southland

Door: Petra en Marion

19 December 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Queenstown, zaterdagavond (19/12).
We hebben een paar dagen doorgebracht in het uiterste zuiden van het Zuidereiland. Hier waren we niet eerder. We zijn nu terug op bekend terrein, want in Queenstown waren we vorige keer ook.

Woensdag (16/12) waren we 's ochtends nog in Dunedin. We hebben daar de nieuwste attractie bezocht, de Chinese Tuin.
Daarna reden we langs de kust naar het zuiden. De eerste stop was bij Tunnel Beach. Dit is een afgesloten baai, die alleen bereikt kan worden door een in de klif uitgehakte tunnel. Het was niet echt strandweer, dus wij waren er alleen met een verdwaalde zeehond.
In de motregen reden we door naar The Catlins, een natuurgebied in het uiterste zuiden.
We zijn naar de vuurtoren bij Nugget Point gewandeld. Onderweg zagen we een (1) geeloog pinguin het strand opkomen bij Roaring Bay.
We overnachtten in Owaka.

Donderdag (17/12) hebben we verschillende Catlin-natuurattracties bezocht. Om te beginnen de Cathedral Caves: grote grotten, zo hoog als een kathedraal, alleen bij eb te bereiken. Wij hadden dat goed uitgekiend, maar toch kregen we natte voeten....
Verder hebben we een aantal kortere wandelingen gemaakt naar watervallen en baaien, door prachtig NZ bos en ook langs het kleine spiegelmeer Lake Wilkie.

Vrijdag (18/12) vervolgden we onze tocht door de Catlins. Bij Curio Bay zagen we het Petrified Forest bij eb bovenkomen. Het bos dat hier oorspronkelijk was is onder water komen te staan en uiteindelijk onder invloed van "silica" versteend. Je kunt het hout nog herkennen in de rotsen die er nu liggen. Heel bijzonder!
Daarna zijn we naar het zuidelijkste punt van het Zuidereiland gegaan: Slope Point. Overigens is dat ongeveer halverwege de evenaar en de zuidpool !
Uiteindelijk zijn we aan het eind van de dag aangekomen in Invercargill, de zuidelijkste stad van NZ. Inderdaad Bosco, hier is helemaal niets te doen! Zelfs het Internetcafe was gesloten.

Vanochtend (zaterdag 19/12) zijn we naar Bluff geweest. Dit ligt aan de kust en hier is het einde van de weg (maar het is dus niet het zuidelijkste punt, hoewel dat vaak wel wordt aangenomen).
We hebben een lange wandeling gemaakt, langs de kust en omhoog naar Bluff Hill. Het was mooi, helder weer, en we konder Stewart Island in de verte zien liggen.
Vanmiddag zijn we door prachtig landschap naar Queenstown gereden.

• 19 December 2009 - 08:44

Renske:

Goedemorgen globetrotters.
    Wat een prachtige plaatjes weer!
    Hier is 't zaterdagochtend, koud en wit buiten. Ga zo maar eens glibberend boodschappen doen :-)

Renske

• 19 December 2009 - 09:50

AD:

Inderdaad weer schitterende foto,s, om echt stilvan te worden dat je daar mag lopen. Er zijn nog wel mooie plekjes.
    AD

• 19 December 2009 - 11:20

Wendel:

Hoi Marion en Petra,
    Ik liep achter met het lezen van de reisverslagen, maar ben weer bij. Marion, wat een effectieve manier om het werk achter je te laten. Want daar denk je nu geen moment meer aan. Aan ons natuurlijk wel en dat hebben we wel nodig ook. Gisteren BU dag gehad bij de Uithof te Den Haag. Het leek wel of we op de ijsbaan zelf zaten (maar dan zonder lichaamsbeweging). Ik ben nog steeds niet opgewarmd. Wat was het daar koud! Enfin, de kerstpakketten zijn uitgedeeld, de schaatsen kunnen onder want de kerstvakantie is aangebroken en de winter zet door. Altijd betrekkelijk natuurlijk, want het is wel Nederland - morgenmiddag gaat het weer dooien of zo.
    Fijn dat jullie zoveel mooie foto's bij de verslagen zetten.
    Groetjes Wendel

• 19 December 2009 - 19:19

Henk & Ineke.:

Hoi Petra Marion,
    Geweldig toch om zo vacantie te beleven,
    Hier veel sneeuw en ijzig koud. Henk.

• 21 December 2009 - 11:33

Jose Van Lieshout:

Hallo dames

Mooie foto's; zo te zien amuseren jullie je prima; hier ligt een pak sneeuw van minstens 30 cm. reizen is vrijwel onmogelijk, het is dat ik er uit moest om winderbanden te laten monteren. Veel sneeuwballen gegooid sneeuwpop gemaakt, sleeen, etc.

Kortom: ook hier is het leuk.

Groeten Jose

• 21 December 2009 - 12:01

Marcel:

Wat een waanzinnig mooie foto's. Op deze manier zijn wij er ook bij.