Christmas in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Christmas in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Christmas in Christchurch

Door: Petra en Marion

26 December 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We zijn in Christchurch bij Bosco, Helen & Jonathan. Het is zo fijn om hier te zijn, dat we ook 2e Kerstdag zijn gebleven, hoewel we gepland hadden om verder te gaan.

Donderdag (24/12) zijn we vanuit Methven deze kant op gekomen. We kwamen langs de Rakaia Gorge: 3 jaar geleden kwamen we daar in de stromende regen voorbij. We zijn toen niet eens gestopt om te kijken. Nu was het mooi weer en hebben we ook nog een wandeling langs de rivier gemaakt om te genieten van de mooie uitzichten.
Daarna door naar Christchurch, waar we nog gauw wat laatste Christmas shopping deden (en wij niet alleen....)
Halverwege de middag kwamen we "thuis".

's Avonds gingen we samen naar de nachtmis in Saint Michael's: een van de oudste (houten) kerken in Christchurch. Aan het begin van de mis werd zo enthousiast wierook gebrand, dat door de rook het brandalarm afging. We moesten toen allemaal de kerk verlaten en even later kwamen 4 brandweerwagens met loeiende sirenes aangescheurd. Pas toen er officieel was vastgesteld dat er echt geen brand was, mochten we weer naar binnen en kon de mis verder gaan.
Na de mis thuis traditioneel ontbijt (met beschuit met muisjes) en de kerstcadeautjes van onder de kerstboom uitgepakt. Het was tegen 3-en dat we naar bed gingen.

Vrijdag (1e Kerstdag) eerst lang uitgeslapen. Het was een prachtige zonnige dag. Een groot deel van de dag werd er gebakken en gekookt. Het andere deel van de dag werd er vooral gegeten.
Tussendoor maakten we een wandeling in Botanische Tuinen. Na het eten hebben we het graf van Catherine bezocht en zijn we bij Helen's familie langs gegaan. Zij waren in een groot park, waar heel veel families uitgebreid kerstpicknicks en -BBQ's hielden. Voor ons was dit een heel aparte ervaring op 1e Kerstdag!

Vandaag (2e Kerstdag) zouden we verder rijden naar het Noorden. We bleven het weggaan maar uitstellen en uiteindelijk hebben we besloten om nog maar een dag hier te blijven. Niet in de laatste plaats om de Kersttaart van Jonathan te kunnen proeven.
Vanmiddag hebben we gewandeld bij Governer's Bay en wat gedronken bij Diamond Harbour.
Nu staat buiten de tafel gedekt voor het avondeten. (We zien dat het volgens de site hier regent, maar dat is helemaal niet waar!).

• 26 December 2009 - 09:10

Ad:

Hallo Marion en Petra,
    Zo te zien heben jullie de Kerst goed kunnen "doorstaan". Moet toch wel een bijzondere ervaring zijn om de Kerstmis in zo'n oude kerk mee te maken, met veel wierook. Ik ben alle foto's nog eens langs gelopen, wat een indrukken in zo'n korte tijd.
    Geniet ze!!
    AD

• 26 December 2009 - 09:41

Arie Schenk:

Hallo Marion en Petra,
    Wij wensen Jullie en de Familie noch een fijne kerst toe en bedankt voor het leuke reisverslag tot nu toe.
    Arie.

• 26 December 2009 - 13:36

Joke & Gerard:

Gezellige dagen, ook al zijn de kerstdagen al bijna om...Wat een aparte manier van Kerst vieren, in een park met prachtig weer, lekker buiten het kerstdiner. Lachen dat verhaal over die kerk met die brandmelding. Ik zou echt in een deuk liggen, konden jullie wel serieus blijven? Hier begint de sneeuw aardig te smelten, het is vandaag prachtig weer. Nou meiden, tot jullie volgende verslag.

• 26 December 2009 - 13:50

Leo En Jeane:

Als we het zo lezen is het heel gezellig met kerst. Kerst in de zon is overigens heel apart. Wij hebben een keer onder de kerst in Mexico gestaan in onze badkleding. Had toen ook wel wat. Hier is het wit en op veel plaatsen waar het geregend heeft en de sneeuw nog ligt. erg glad. Vandaag ook heel mooi weertje. Een goed uiteinde gewenst vanaf een wittig Utrecht

• 26 December 2009 - 15:27

Renske :

Lieve Petra en Marion,

Op de valreep, een hele fijne kerst!