Nieuwjaar in Napier - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Nieuwjaar in Napier - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar in Napier

Door: Petra en Marion

02 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Tauranga

We zijn inmiddels in 2010. Gelukkig Nieuwjaar allemaal! We hebben vannacht gelogeerd bij Tante Ans in Tauranga. Afgelopen dagen hebben we genoten van heerlijk zomerweer: warm en veel zon.

De overtocht van het Zuidereiland naar het Noordereiland ging van mooi naar slecht weer: veel wind, grijs en een natte miezer in Wellington.
We hebben een nieuwe auto opgepikt (de oude hebben we op het Zuidereiland achtergelaten). Helaas hadden ze niet eenzelfde auto beschikbaar en daarom rijden we hier nu rond in een kleinere (Toyota Yaris), die veel moeite heeft om de bergen over te komen....

Woensdag (30/12) reden we van Wellington naar Napier. Inmiddels weer stralend weer. Onderweg maakten we een uitstapje naar Martinborough voor een ontmoeting met Joep en Annemiek. We zijn in de wijngaard van Joeps broer geweest. Zijn Pinot Noir van vorig jaar is gekozen als beste wijn van Nieuw Zeeland! Natuurlijk hebben wij een fles meegenomen.
Verder onderweg weer prachtige natuur met mooie uitzichten.

Donderdag (31/12) waren we in Napier. Deze stad staat bekend om de Art Deco-gebouwen: na een aardbeving in 1931 is de hele stad in 2 jaar tijd opnieuw opgebouwd in de stijl die toen in de mode was. Heel apart!
's Middags hebben we een fietstocht (!) gemaakt door de wijn- en boomgaarden in de omgeving van Napier. Wat was het heerlijk om te fietsen!
's Avonds was er een groot muziekfeest op de parade langs het strand. We hebben met wel 1000 man afgeteld tot 2010 begon en daarna was er een enorm vuurwerk op het strand.
Dit was voor ons een heel aparte jaarwisseling.

Vrijdag (1/1) reden we dwars over het Noordereiland van Napier naar Tauranga.
Om 0.00 uur NL-se tijd dronken we koffie op een zonnig terras in Taupo met uitzicht op Lake Taupo en achterliggende vulkanen en hebben we het thuisfront per SMS Gelukkig Nieuwjaar gewenst.
Daarna doorgereden naar Rotorua en daar het Buried Village bezocht: door een vulkaanuitbarsting in 1886 is hier een soort Pompei ontstaan.
Tenslotte zijn we doorgereden naar Tauranga, waar tante Ans woont.
Na het avondeten hebben we nog een wandeling gemaakt in de Papamoa Hills.

• 01 Januari 2010 - 22:27

AD:

Aller eerst, de beste wensen voor 2010!! Weer mooie foto's en verhaal. Fijn om een warme jaarwisseling mee te maken. Hier is het grijs en kil. Geniet er nog maar van.
    AD

• 01 Januari 2010 - 23:07

Jacq & Jan (Wales):

Een heel gelukkig 2010 gewenst en wat een geweldig begin voor jullie! Ben best wel een beetje afgunstig ... hoewel ook wij in Pembrokeshire fantastisch genieten van kust en zee en er weinig boven een strandwandeling met kerst/nieuwjaarsdag gaat, met de hond en met dikke mutsen en zonnebril op.

• 02 Januari 2010 - 10:11

Pauline:

Happy new year!
    Wat mooi om jullie reisverslagen en foto's steeds te ontvangen. Prachtig daar. Geniet ervan en tot snel!

• 02 Januari 2010 - 10:26

Jeane En Leo:

Gelukkig nieuwjaar gewenst en een goede reis verder.

• 02 Januari 2010 - 12:40

Nelleke:

De allerbeste wensen voor een fantastisch,succesvol, spannend, gezond etc etc 2010!!!

Nog een heerlijke week, veel plezier!!!

Groetjes,

Nelleke en de rest

• 02 Januari 2010 - 13:19

Rien:

Jullie ook Gelukkig Nieuwjaar!
    Ik zie het weer helemaal voor me: Napier met die mooie huizen; we stonden er op een mooie camping met een prachtige rozentuin ernaast en kochten er spul voor in het chemisch toilet :-).
    Die waterval zagen wij in de GIETENDE regen op weg naar Napier, want voor ons was het Noordereiland in de omgekeerde volgorde.
    Geniet nog maar want het schiet alweer op!
    liefs,
    Rien

• 02 Januari 2010 - 17:46

Joke & Gerard:

Ook voor jullie een spetterend 2010! Wat een leuke verhalen en prachtige foto's. Het maakt mij in ieder geval erg nieuwsgierig om eens een kijkje te gaan nemen. Gisteren hebben wij een prachtige strandwandeling gemaakt, dik ingepakt met muts en handschoenen, dus wel iets anders dan jullie op de foto's met een t-shirtje aan. Nou meiden geniet ze nog even, groeten.

• 02 Januari 2010 - 20:33

Elly:

Lieve Petra en Marion,
    Wij wensen jullie een geweldig 2010! En de toon is gezet: zulke foto's kan je alleen maar maken als terwijl je volop aan het genieten bent. Maarten zit een paar keer per dag op de site van het KNMI; hij hoopt natuurlijk op schaatspret en het lijkt erop dat eind deze week...
    Dikke knuffel!

• 02 Januari 2010 - 22:36

Erna:

gelukkig nieuwjaar en nog een goede reis gewenst!

• 03 Januari 2010 - 07:41

Mariël:

Hoi Petra en Marion,
    Gelukkig nieuwjaar!! We lezen jullie verslagen met heel veel plezier (lekker knus met 4 mensen achter een laptop!)en met enige jaloezie toch ook wel. Geniet nog even met volle teugen! Groetjes van ons 4.

• 03 Januari 2010 - 15:58

Arie Schenk:

Hallo Marion en Petra,
    Vanuit een koud kikkerlandje wensen wij jullie een sportief en vooral een gezond 2010 toe en bedankt voor je mooie reisverhaal
    Arie.

• 04 Januari 2010 - 19:37

Wendel:

Hallo Petra en Marion,
    De allerbeste wensen voor 2010. Als de rest van het jaar half zo goed wordt zoals jullie het jaar hebben ingeluid, dan wordt het een geweldig jaar.
    Wij zijn ook goed begonnen. Ik ben dit jaar naar de Nieuwjaarsduik op Scheveningen geweest. Jawel, applaus. Voor mijn dochter dan, ik stond in het publiek ;D
    Dat was trouwens al koud genoeg. De (gevoels)temperatuur was -4 graden en de temperatuur van het water 7°C. Da's bij jullie wel wat anders. Prachtige foto's weer, heel erg mooi!