Mount Cook - Reisverslag uit Methven, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu Mount Cook - Reisverslag uit Methven, Nieuw Zeeland van petramarion - WaarBenJij.nu

Mount Cook

Door: Petra en Marion

24 December 2009 | Nieuw Zeeland, Methven

We zijn nu op weg naar Christchurch om daar Kerstmis te vieren. Het is hier nu echt zomer(weer), dus wel raar om te horen dat het in NL een witte kerst lijkt te gaan worden.

De afgelopen dagen waren we in het gebied rond Mount Cook, de hoogste berg van NZ (3754m). Ook daar veel sneeuw, overigens (op de top)!

Maandag (21/12) reden we van Queenstown, via het lieflijke plaatsje Arrowtown, naar Mount Cook village. Het grootste deel van deze route hebben we 3 jaar geleden gefietst. Best raar om dat nu met de auto te doen!

Dinsdag (22/12) hebben we 's ochtends een kayak-excursie gedaan. We zijn gaan kayakken op een gletsjermeer, langs ijsbergjes en tot aan het einde van de gletsjer. Prachtige natuur!
's Middags was Petra helaas niet zo lekker en is Marion in haar eentje een eind gaan wandelen in de Hooker Valley. Geweldige natuur en schitterende uitzichten op Mount Cook: die kwam maar niet dichterbij.

Woensdag (23/12) hebben we 's ochtends gewandeld bij de Tasman Gletsjer. Dit is de grootste gletsjer in NZ. Ook daar weer indrukwekkende uitzichten en een prachtig gletsjermeer met ijsbergen.
Daarna zijn we via Lake Tekapo en de Inland Scenic Route (ook allemaal gefietst 3 jaar geleden) naar Methven gereden.

Het is steeds erg mooi weer en we genieten op en top.
Het is erg raar dat men hier in NZ steeds meer in Kerstsfeer komt: kerstliedjes klinken uit de winkels en overal hangt kerstversiering. En wij lopen hier in korte broek en t-shirt.

Overigens, paardrijden hadden wij nog niet eerder gedaan. Beviel erg goed. Doen we misschien nog wel een keer deze reis (bij gebrek aan fietsen....)

Fijne kerstdagen en tot gauw !

• 23 December 2009 - 21:15

Ad:

Wat moet dat weer genieten geweest zijn en dat allemaal in een paar dagen!! Fijne kerstdagen, en dat in korte broek!!
    AD

• 23 December 2009 - 21:22

Marian:

Fijn dat jullie opnieuw genieten daar! Gezellige kerstdagen gewenst en veel groetjes uit een wit Voorschoten

• 23 December 2009 - 21:58

Erna:

Prettige kerstdagen !

• 23 December 2009 - 22:14

Elly:

Hoi Petra en Marion,
    Geen kerstkaart maar wél een kerstwens!
    Voor jullie hele fijne dagen en een HEEL GELUKKIG 2010!
    Maarten en Elly

• 23 December 2009 - 22:25

Martien:

Fijne Kerstdagen-in-de-zon!

• 23 December 2009 - 23:05

Jans De Heij:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Het is inderdaad vreemd om feestdagen te vieren in andere kleding dan je gewend bent. Ik heb dit jaar sinterklaas gevierd bij 33 graden!
    Ik wens jullie een hele fijne Kerst en veel geluk, gezondheid en liefde.

• 23 December 2009 - 23:47

Tante Ans:

Fijn, dat jullie zo genieten. Ik heb net alles in de auto gepakt, inclusief mijn tent, om met vrienden te gaan kamperen. Ik moet net lachen toen ik ergens las: Escape the sun, come to Rialto (=bioscoop). En dan in Nederland zitten ze bij de kachel...Veel liefs.

• 24 December 2009 - 10:08

Minke:

Fijne feestdagen en een heel goed, gelukkig en gezond 2010!

• 24 December 2009 - 13:45

Nelleke:

Geniet van de zonnige kerstdagen!!! Hier belooft het inderdaad nog een beetje een witte kerst te worden.
    Het is wel supermooi daar hoor!!!!
    tot het volgende bericht. Fijne en gezellige dagen!!!

groetjes,

Nelleke en de rest

• 24 December 2009 - 16:16

Arie Schenk:

Hoi Dames,
    Dat is genieten en een lekker temperatuurtje en
    mooie foto's.
    Wij wensen jullie verder hele fijne feestdagen toe.
    Arie.

• 24 December 2009 - 20:46

Mirjam:

Het ziet er weer heerlijk en prachtig uit.
    Genietse!
    Hele fijne feestdagen en alle goeds voor 2010

• 26 December 2009 - 17:55

Renske :

een hele fijne kerst met z'n allen!